מחנה חיים לילד: בריאות במעטפת של כיף וחוויה // תיעוד

    אתר קול חי No Comments on מחנה חיים לילד: בריאות במעטפת של כיף וחוויה // תיעוד
    9:28
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on כת האיסיים, הפילוסופים והמשמעות היהודית לחיים טובים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הנופש הרפואי של "חיים לילד", מתקיים זו השנה ה-18 ברציפות, למבריאים עם מחלת סיסטיק פיברוזיס ונמשך כשלושה שבועות.

    מחלת ה-סי.אף. פוגעת במערכות בגוף, ביניהן בעיקר, מערכת הנשימה והעיכול. חולי סי.אף. נראים רגילים, לומדים, עובדים, ומתנהגים חיצונית ככל אדם בריא, גם תוחלת החיים עלתה בהתאמה. אבל, לא הרבה יודעים שמתחת למעטפת היפה, מתחבאות מערכות גוף שהחולה נלחם עליהן שימלאו את תפקידן. לצורך כך, עוברים חולי סי.אף. טיפולים רבים ביום. העבודה היא סיזיפית, קשה ומלאה, וההתמודדות היא רבה. מאידך, המחקרים הרבים מוכיחים, שרק באמצעות הטיפולים הללו, מאריכים החולים חיים, בסייעתא דשמיא, שומרים על בריאותם ומונעים נזקים בלתי הפיכים.

    בשוויץ נושמים החולים לרווחה, תרתי משמע. האוויר הצח והצלול במקום, רווי החמצן, מיטיב מאד עם ריאותיהם. ההליכות הרבות, הריצות והתחרויות, משפרים את סיבולת לב-ריאה. האוכל המזין, והחשוב מכולם: ההווי, השיתוף, ה"ביחד", מקלים מאד על התחושה. כמו שאמר היו"ר הרב ראובן סקלר: "הפכנו להיות למשפחה אחת גדולה, בכל אירוע ניתן לראות את שולחן השווייצרים – משתתפי המחנה."

    בשוויץ המבריאים פוגשים עוד מבריאים כמותם, המתמודדים עם קשיים משותפים. ילד חולה סי.אף. ממוצע מבצע בין 3-6 אינהלציות ביום, על מנת לרכך את הליחה המצטברת ולפנות את הריאות. בשוויץ המטלה הלא חביבה הזו, הופכת למשימה כיפית וחווייתית, מבוצעות תחרויות אינהלציה ופיזיותרפיה, נצברות נקודות, והמבריאים המצטיינים זוכים בפרסים יקרי ערך.

    חולי סי.אף. חייבים לאכול כמויות של אוכל, וכל ק"ג במשקל אצלם שווה חיים. בראשית המחנה עלה כל מבריא על המשקל, כשהמטרה היא ברורה: לעלות!

    השף המקצועי ארי ברנד רוקח תבשילים, ומכין מטעמים ומגדנות כיד המלך. בכל יום לפני היציאה למסלול ולטיול, צייד הרב משה קוריאט כל מבריא בשקית ממתקים גדושה. אחרי ארוחת הבוקר הדשנה, מכינים פנקייק, שהוא פצצת קלוריות.

    על שינוע המטען הגדול למחנה אחראי מר יוסי לנדאו ובאדיבותה של חברת אל על. הרב יוחנן חיות, רב החברה, מסייע בכל הנצרך, נפתחים דלפקים מיוחדים עבור נוסעי "חיים לילד". סמנכ"ל החברה הגב' יהודית גרסירו אירחה את הקבוצה באולם האחמי"ם ונפרדה מהם בדברי פרידה חמים ובברכה אישית לכל חולה. בדרך חזור, נשלח הרב חיות לשווייץ מטעם החברה, כדי לסייע בשינוע חזור של הקבוצה.

    פיזיו

    ראש העיר נואם במסיבת הסיום

    רכבת הכבלים שהובילה את הקבוצה מאגם לנצרהיידה אל רכס השרמון

    תמונת המלון בשוויץ

    אלירן מפריח בלונים

    בהכנת הברבקיו

    הרכבלים שהובילו את הקבוצה מלנצהיידע

    התעמלות

    חדר האוכל לפני שבת

    חדר הרצאה

    טרמפולינה

    לקראת שבת לכו ונלכה - במלון בשוויץ (173)

    מטען

    מתנה לראש עיריית פרפן שכבד אותנן במסיבת הסיום  (2)



    0 תגובות